tisdag 9 juni 2020

18 arbetsdagar till semester

Det är verkligen nära nu.
Känns väldigt nära när man tänker på det och börjar räkna.
Kom fram till att det återstår enbart 18 arbetsdagar till semestern påbörjas.
Känns underbart och också lite stressande för att hinna städa av pågående arbetsuppgifter.
Sommaren i sig är efterlängtad med förhoppningsvis sol, värme och frihet.

Sol och värme skulle man enkelt kunna ta del av mera om man bara valde att flytta till annat land.
Ibland är man lite sugen på det men tror det är latheten som gör att det aldrig vart aktuellt.
Vore skönt att bo och verka i ett land med högre temperatur och sol året om.
Är man i liv vid pensionsåldern kanske det blir av då.
Samtidigt är det väldigt långt bort och nästa lite deppigt att vänta så länge.
Finns mycket inspiration inom Finanstwitter om personer som sparat så pass att de kan flytta utomlands utan arbete och njuta av livet.
Nu började jag min sparresa något senare och har inte den inkomsten så det är inom räckhåll men drömma går...

Sjukdomsfritt i familj AMK? Ja
Semesterplaner i familj AMK? Nej

Sommaren blir spontan och troligtvis i lugnt tempo.
Sol, bad och värme står överst som prioritet.
Med barn i huset är det ständigt något på gång och det blir aldrig tråkigt.
Har inga tvivel att oavsett vilket kommer det bli en grym sommar.

Allt gott!

/AMK

4 kommentarer:

  1. Härligt. Här är det 3 arbetsdagar kvar följt av nästan 2 månaders ledighet.

    Ska bli så galet skönt.
    Tyvärr har frugan bara 4 veckors semester iår. Det har inte hänt på många, många år.

    Pappa betalar? - Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj härligt!

      Det förstår jag och vädret verkar vara med dig. Ha det så bra och njut av ledigheten!

      Radera
  2. Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com





    Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej allihopa. Jag såg kommentarer från personer som redan fick sitt lån från AMERICAN FINANCE GROUP och sedan bestämde jag mig för att ansöka under deras rekommendationer och för bara några timmar sedan bekräftade jag på mitt eget personliga bankkonto ett totalt belopp på 250 000 SEK som jag begärde. Det här är verkligen en fantastisk nyhet och jag råder alla som behöver riktigt lån att ansöka via sin e-post (christywalton355@gmail.com) Jag är glad nu när jag har fått det lån jag begärde

    SvaraRadera