tisdag 3 mars 2020

Vänder det nu?

Gårdagen slutade med positiva siffror.
När jag kikade till innehavet idag ser det också positivt ut.
Några var till och med 4% uppåt.
Så frågan är om det vänder nu eller om det är en tillfällig effekt och att det sjunker snart igen?
Omöjligt att veta säkert men jag anar väl att det kan vända nedåt igen.

Jag är inte den mest pålästa om Corona och dess utspridning.
Men som jag uppfattat saken är dödligheten av detta virus inte allt för hög.
Om nu information jag läst stämmer dör fler av vanliga förkylningsvirus än Corona.
Stor passus här att det är information som jag läst och jag kan inte lita alldeles säkert på den.

Om nu fallet vore att det är korrekt så borde rädslan för pandemin lägga sig snart.
Självklart tråkigt med smittor men om hoppet är så stort att klara sig så är det väl bara att fortsätta leva vidare.
Jättesvårt att veta såklart men med det jag läst så är min känsla så.
Det sista är dock sannerligen inte sagt om denna smitta.
Framtiden kommer ge oss svaret.

Ha det gott!

/AMK

2 kommentarer:

  1. Jag tror lite som du. Eftersom folk i Sverige är så pass medvetna (eller ska man säga panikslagna på många håll) tror jag spridningen blir minimal. Min kontraindikator var när Dan Eliasson på MSB sa att han var beredd att agera, då kände jag att det är nog snart över :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Framtiden är bevisligen svårt att förutspå.
      Även nu i mitten av april känns det inte som "experterna" har full koll på läget.

      Radera