måndag 20 april 2020

Ny vecka

Ny vecka och nya möjligheter, klyschigt om något!

Helgen har absolut vart till belåtenhet.
Mycket tid med familjen och umgänge med nära och kära.
Inga stora folksamlingar utan enbart små sällskap.
Allt för att undvika smittan.

Min aktieportfölj är på väg att repa sig men det är en bit kvar.
Den här månaden kommer jag inte få ut någon regelrätt lön utan enbart föräldrapenning.
Jag har vart föräldraledig en tid nu vilket kommer påverka intäkterna en hel del.
Det är frågan om det ens blir någon avsättning för sparande den här månaden.
Förhoppningsvis blir det något och det kommer säkert landa på Castellum eller Investor då.
Kan nästan alltid tänka mig att fortsätta investera i dessa två eftersom de ska kunna vara grundbultar i min portfölj.

Jag tänker att till sommaren ska jag uppdatera hur portföljen ser ut nu då det har hänt en del sedan senast.
På bloggen finns sidan om portföljen 2019 som jag tog fram i början av mitt sparande så det blir kul att visa uppdateringen sen.
Utvecklingen och resan är otroligt roligt och det blir alltid kul att blicka bakåt även fast min historia inte är så lång ännu.

Ha det gott nu och ha en bra vecka!

/AMK

2 kommentarer:

  1. Hej AMK.
    Castellum är ett av mina största innehav, känns som en bra grundplåt.
    Investor likaså, men här har jag inte hunnit bygga upp en lika stor stek. Med tiden siktar jag på att det ska bli mitt största innehav.
    Ha det gött och gneta på!

    /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      Där tänker vi helt lika.
      Till årskiftet bör både Castellum och Investor växt en del som mina innehav.

      Tack detsamma!

      /AMK

      Radera