onsdag 29 april 2020

Portföljen börjar repa sig

Igår var en ganska så bra dag med uppgång på portföljens innehav. 
Bäst gick Nordea med uppgång på 4,89%

Mycket som händer bland annat återkallar Husqvarna sitt förslag om utdelning.
Kan utan tvekan säga att jag inte kommer uppfylla mitt utdelningsmål för året men så är det bara.
Det var svårt att förutse den här situationen 😅
Det i sig är ingen fara för målen jag sätter är något att sträva mot som en extra motivation men det behöver inte uppfyllas. 
De stora målen är bland annat att nå 1 miljon kr i innehav och det är ett mål jag verkligen bara måste uppnå känner jag. 
Med tiden hoppas jag kunna lyckas med det också, trägen vinner....

Skrev för ett tag sen ett inlägg inför mitt lönesamtal och hade tänkt återkoppla till er hur det gick. 
Vi har däremot fått besked att löneförhöjningen kommer retroaktivt i december månad pga situationen.
Har därför inte haft något återkopplande lönesamtal så jag vet inte hur utfallet blir. 
Tror dock inte det blir någon större höjning med tanke på att situationen innebär ökade kostnader och mindre intäkter till min arbetsgivare och många fler. 

I min närhet har ingen bekant smittats av Corona. 
Läser dock om många smittade som delar med sig om sjukdomen och det verkar hemskt för de som drabbar hårdast. 
Det är spritt bland åldrarna vilka som faktiskt drabbas har det visat sig men de äldsta är fortfarande främst i riskgruppen. 
På något vis har Corona blivit något av ens vardag och jag följer det inte lika mycket utan det finns bara där. 
Är kanske smått galet att känna så av en så stor sjukdom som sprids men någonstans fortsätter väl livet eftersom Sverige inte stängt ner allting. 
Har aldrig rört mig frivilligt på stan eller stor folkmassor förut så det gör jag ju inte nu heller. 

Ta hand om er, allt gott!

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar