måndag 27 april 2020

Ny vecka

Äntligen måndag höll jag på att skriva och gjorde det till slut också.
Det kände man aldrig när man gick i skolan.
Men nu för tiden är det ibland rätt skönt med en måndag och idag känns det så.
Antar att de flesta av er som läser också nyligen fått lön.
AMK har 0 kr i lön den här månaden och enbart cirka 10 000 kr i föräldrapenning.
Det är cirka en tredjedel mot min vanliga inkomst vilket innebär att den närmsta månaden blir det inget stort sparande om ens något.
Förra veckan blev det åtminstone 5 000 kr i sparande då skatteskulden var ett lägre belopp än vad jag avsatt.

Kort arbetsvecka väntar då fredag 1 maj är en röd dag och jag jobbar aldrig röda dagar.
Härligt! Gör ofta att veckan går extra fort.

Blir spännande att följa åt vilket håll börsen barkar under veckan.
AMK har många röda siffror i sin portfölj som gärna får hämta upp sig.
Hade inte haft något emot det här läget om jag haft medel för att kunna handla 😅
Men men om 4 veckor är det dags för lön igen....

Ha det gott och njut av veckan!

/AMK


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar