fredag 24 april 2020

Utökar i Castellum och Investor

Igår blev det till lite inköp trots allt.
La cirka 3000 kr på Investor och cirka 2000 kr på Castellum.
Den här månaden får AMK ingen lön utan enbart föräldrapenning vilket påverkar inkomsten negativt med cirka 20 000 kr.
Därför blir det troligtvis inte så många eller stor köp förrns efter löningen i maj.
Däremot har jag medel över då beskattningen blev lägre än vad jag avsatt medel för så dessa ramlade in på Avanza istället.
Finns mer att handla för vilket kommer bli vartefter.

Känns alltid bra och tryggt att investera i Castellum och Investor.
Som situationen är nu utgör Investor mitt största innehav i portföljen med 24%.
J&J är mitt näst största innehav med 13%.
Därefter följer Castellum på 12%.
Det är de 3 som jag vill ha som stora innehav än så länge.
Känns förhållandevis tryggt och bra som en grundbult i portföljen för att sen ha andra innehav med lägre procentuell fördelning mellan sig.

Det är inget vidare unikt med min portfölj som så utan har stora etablerade och kända poster som största innehav.

Har ingenting emot att ha en "tråkig" portfölj utan snarare tvärtom känns det som något positivt för min del.

Nu är det bara några timmar kvar till AMK tar helg.

Ha det gott och njut av helgen!

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar