måndag 18 maj 2020

Kort arbetsvecka

Den här veckan blir det bara 3 arbetsdagar för AMK.
Det ger en nästan känslan att helgen är nära redan såhär på måndags morgonen 😅

Haha ingen dålig start på veckan!

Det blev aldrig något köp förra veckan trots att jag var väldigt sugen på det.
Kurserna gick uppåt under fredagen och då valde jag att avvakta trots allt.
Nästa vecka dimper löningen äntligen ner på kontot vilket är väldigt efterlängtad.
Från och med då är föräldraledighetspenningen över och framöver blir det vanlig lön vilket påverkar väldigt i inkomsterna.

Sen under sommarledigheterna är semestern förläng med lite föräldraledighet så då påverkar den igen men det är helt klart värt det för tiden med familjen i förhoppningsvis en härlig värme.

Än så länge har ingen nära bekant åkt på COVID-19 eller åtminstone inte som känt till det.
Det har i mångt och mycket blivit ens vardag med alla anpassningar som krävs så jag tänker allt mindre på det.

Har inte ens uppdaterat mig på hur kurvan ser ut men på något vis har jag uppfattat att det börjar plana ut något.
På twitter har det cirkulerat runt bilder att det dött nästan dubbelt så många i Sverige som det gjort i övriga Norden.

Om det är tillförlitliga uppgifter vet jag dock inte...

Men men det är mycket konstigheter som pågår runt om i världen.

Nu är det fokus på den korta arbetsveckan.

Allt gott!

/AMK

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Så skönt med kortvecka. Vi drar till stugan direkt på onsdag efter jobbet.

    Längtar också till lönen.

    Pappa betalar? - Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med tillgång till stuga..
      Den lyxen vill jag nog ha en dag också :)

      Radera
  2. Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com





    Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera