måndag 4 maj 2020

Start på veckan

Då är vi igång med en 5 dagars arbetsvecka igen, härligt!
Finns alltid något att ta tag i och att utföra.
Har nämnt det tidigare att jag trivs på mitt jobb vilket är väldigt viktigt för egen del.
Främst för att man spenderar så mycket tid på arbetsplatsen.
Har alltid något att göra vilket gör att dagarna går fort och det inspirerar att man lär sig något nytt så gott som dagligen.

Helgen har vart till full belåtenhet förutom sjukdom i familj AMK.
Corona? Nej...

Har hunnit uppfatta att börsen börjar med att falla denna dag.
Mig gör det ingenting utan det får gärna fortsätta falla fram tills nästa löning.
Då får AMK äntligen lön igen och kan börja investera likt tidigare.
Saknar att sätta in lite större belopp på kontot och avsätta för sparandet.
Det är en härlig känsla som man aldrig får nog av.

Vädret är med en och humöret är på topp.
Alla tecken på att det kommer bli en toppenvecka.
Låt oss hoppas på det ändå.

Allt gott!

/AMK

3 kommentarer:

  1. Hej AMK!
    Visst är det härligt att faktiskt tycka om att gå till jobbet.
    Jag trivs också bra på min arbetsplats och har inget behov i dagsläget av att vilja sluta jobba.

    Men nog tusan vill vi väl alla jobba mindre än vi gör idag. Jag har kommit till den insikten att jag gärna skulle gå ner i arbetstid ännu mer (jobbar ca 85% idag). För att hinna mer aktiviteter med barnen. Tyvärr är det inte möjligt hos arbetsgivaren i dagsläget.

    Pappa betalar? - Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle absolut vilja jobba mindre. Idag jobbar jag heltid och kommer sannerligen göra i flera år framöver men tids nog kommer jag vilja gå ner i arbetstid.

      Okej hoppas du hittar en lösning som fungerar framöver.

      Radera
  2. Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com




    Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera