tisdag 5 maj 2020

VAB

Den första av sannolikt massvis med VAB dagar är idag för AMK.
Febernedsättande till febersjuk 3 åring innebär full fart 😅
Det är inte som man tänker sig att hen ska ligga halvt utslagen i soffan och att det blir en lugn dag.
Tvärtom för så fort alvedon ger effekt blir det fart på barnet som aldrig förr och det behövs någon sysselsätta.
Mycket energi i den ålderns kräver också viss underhållning för att inte få en helt uttråkad unge som går runt och gnäller.

AMK har innan lunch lyckats dammsuga och rensa lite då man inte klarar av att sitta still själv...

Har knappt hunnit kolla in hur innehaven går.
Kan dock meddela att jag utökade lite smått i både NIBE och Latour igår.
De båda är något för små innehav i min portfölj enligt mig.
Har för avsikt att fortsätta utöka i dessa två då Investor har blivit på en bra nivå enligt mig, nästan 25% av portföljen idag.

Är också sugen på att plocka in något nytt men vet inte vad ännu.
Har börjat kolla på Millicom och Fortnox men är inte så insatt ännu.

Äger någon av er Millicom eller Fortnox eller vad är era åsikter om dessa innehav?

Allt gott!

/AMK

3 kommentarer:

  1. Innan du bestämmer dig för Fortnox så kolla in intuit (amerikanska motsvarigheten). Lägre (halva) värdering, mindre utvecklad marknad, betydligt större marknad, etc gjorde att jag valde intuit istället. Millicom äger jag också, det bygger på att ett bud på 700:-/aktie var på bordet tidigare, så någon som är betydligt bättre att analysera bolaget än mig tyckte uppenbarligen att det var ett vettigt pris. Sen är det ett fint bolag med stark utveckling också, men som alla andra så är det lite tyngre just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Ska se till att ta mig tid och uppdatera mig om dessa.

      Radera
  2. Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com




    Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera