torsdag 7 maj 2020

Latour sänker sin utdelning

Latour meddelade under gårdagen att de kommer sänka sin utdelning.
Under 2020 var förslaget tidigare en utdelning på 2,75 kr.
Nu är förslaget att utdelningen istället blir 1,25 kr vilket är en ganska rejäl sänkning trots allt.
2019 var utdelningen 2,50 vilket de nu alltså halverar.

Som innehavare av Latour är det självklart tråkigt men en sänkt utdelning kan också vara sunt i det långa loppet.
Det är ju ett väldigt speciellt läge i världen nu och att sänka utdelningen för att kanske kunna investera kan visa sig smart.
Mitt utdelningsmål för 2020 kommer inte uppfyllas men så är det bara.
Man får bita i det sura äpplet och tänka att man gör det här på lång sikt.
Får tänka att redan år 2021 kommer det se bättre ut 😃

Tuffa tider för allt och alla nu men det ska inte vara för evigt.

Latour kommer oavsett det här finnas kvar i min portfölj.
Har också tankar på att fortsätta utöka mitt innehav.
Än så länge tycker jag Latour utgör för liten post så det ska ändras med tiden.
Som jag nämnt tidigare i bloggen är de tänkte att utgöra en av grundbultarna, dock inte lika stor grundbult som Investor för min del.

Allt gott!

/AMK

1 kommentar:

  1. Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera