fredag 29 maj 2020

Snart helg + nytt bolag i portföljen

Startar upp fredagsmorgonen och känner helgen vara precis bakom hörnet.
Lycklig blir man.

Igår fattade jag beslutade att köpa in Diös Fastigheter till portföljen.
De flesta av er är säkert redan bekanta med företaget.
Kortfattat är det ett fastighetsbolag runtom i Sveriges landskap.
Bolaget finns främst i norra delen av Sverige och har huvudkontoret i Östersund.
Det är för mig ett välskött företag som jag kollat på tidigare.
Jag hade igång ett sparande för många år sen som jag skrivit i tidigare inlägg på bloggen.
Under den perioden kollade jag också rätt mycket på Diös och jag tycker fortfarande att det står stadigt så det känns helt rätt.
Personligen värderar jag Castellum, Diös, Akelius som tryggare poster än SBB som jag också äger.
Min portfölj är förutom investmentbolagen ganska tungt inriktat mot fastigheter just nu.
Det är kanske dels för att jag är verksam inom fastighetsbranschen och håller hårt i tanken att fastigheter alltid kommer finnas och behövas.
Det är som handen i handsken för min långsiktighet.

Eftersom jag inte hade så mycket medel den här månaden kommer jag fortsätta utöka i Diös tills jag når en bra nivå i mina ögon.
Annars är det fortsatt investmentbolag som står på tur under 2020.
Har investerat löpande i 8 månader så nu börjar jag känna att jag nått en ganska bra bas i portföljen.
De stora posterna ska såklart bli ännu större i takt med att sparandet växer.
De mindre posterna ska alternativt utökas eller ses över om de ska finnas kvar.
Slutet av 2020 kommer det bli en sammanställning och jämförelse med hur det såg ut i starten på året.

Tråkigt att det inte blir någon vidare utdelning det här året men får hoppas att företagen använder pengarna väl och fortsätter växa.
Förhoppningsvis kan det visa sig att det ger extra tillväxt och att utdelningen är tillbaka till nästa år igen.

Allt gott och trevlig helg!

/AMK

1 kommentar:

  1. Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com





    Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera