lördag 4 januari 2020

10 mest ägda aktierna på Avanza


Av eget intresse var jag inne och kollade vilka aktier som ägs av flest på Avanza.
Topp 10 är enligt bilden:


  1. Investor
  2. HM
  3. Swedbank
  4. Kinnevik
  5. Nordea
  6. Volvo 
  7. Latour
  8. Millicom
  9. Ericsson
  10. Castellum
Av dessa 10 äger jag 3 stycken vilket jag länkat mitt blogginlägg om dessa om ni trycker på Swedbank, Nordea och Castellum. Som jag tidigare skrivet kommer jag med tiden absolut att köpa Investor och Latour med tiden. Har även viss bevakning på HM medan de övriga är inget jag kollat särskilt på ännu. 

Innebär detta att jag är "mainstream" som investerare? 😏
Oavsett vilket vet jag inte om det är positivt/negativt....

Tycker ni att jag missat något av de bolagen jag ännu inte kollat på? 
Hur många av de 10 äger ni? 

Någonstans drömmer jag att hitta en "udda" aktie som blir en uppstickare men det är inget jag söker aktivt idag för den kompetensen har jag inte...

/AMK





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar