söndag 26 januari 2020

Söndagskänsla

Efter trevligheter under gårdagen och lite sömn under natten vaknar man inte upp som den piggaste idag. 
Det beror inte på alkohol då jag knappt dricker det längre då dagen efter sällan blir särskilt rolig...
Bristen på sömn beror snarare på livet med barn som inte alltid sover 😴 

Skrev i fredagens inlägg att jag utökar mitt innehav i Castellum. Det blev tyvärr inte så då jag la en köporder men i samma veva gick kursen rakt uppåt så den gick aldrig igenom i fredags tyvärr. 
Tyckte fredagens uppgång var något förvånande då rapporten var ljummen. Inte dålig men inte heller något anmärkningsvärt som stack ut. Låter tråkigt men det är precis det jag vill ha som grund i portföljen. Får se till att lägga in en ny köporder på måndag som går igenom 😁

Idag blir det nog inget särskilt gjort för AMK.
Det blir nog bara tid med barnen med diverse lekar och bara umgås.
En av de bättre dagarna jag kan ha helt enkelt. 

Snart är det dags att för en ny arbetsvecka och börsen som öppnar igen.
Jag har inte fört över allt sparande för den här månaden utan det kan ske lite mer utspritt den här månaden. Tidigare har jag ofta köpt för det mesta direkt vid löning. 
Nu håller jag lite mer på det men köpas ska det. 

Ha det gott!

/AMK

2 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig dag med lek och spendera tid tillsammans! Fint med att sprida köpen under månaden, det försöker jag med göra då jag tycker det blir så långt till nästa köp annars :)

    SvaraRadera
  2. Den blev riktigt bra!

    Ja precis annars sitter man bara och väntar till nästa löning, nu kan man få handla oftare :D

    SvaraRadera