tisdag 21 januari 2020

Min diversifiering av marknader


Kikade på min diversifiering av marknader vilket framkommer av bilden ovan.


  • Sverige 70%
  • USA 20%
  • Kanada 10%

Spridningen av marknader är inte särskilt stor utan jag ligger väldigt tungt på den svenska marknaden. Till mitt "försvar" är att flera av företagen riktas sig globalt vilket ger en viss spridning trots att de är registrerade i Sverige. 

Har egentligen inte kollat på att utöka i någon ny marknad ännu utan inom de kommande månaderna har jag tänkt att fortsätta utöka mina svenska innehav. Den här bilden ger mig dock en viss tankeställare och det är något jag kommer agera åt att ändra med tiden. 

Kanske får blicka något mot våra kära grannländer och övriga europeiska länder. 
Innehaven i USA och Kanada kan också tänkas utökas med tiden.
Det finns allt som oftast flera spännande bolag men det gäller bara att bestämma sig för vad man ska satsa på och vad jag tänkas äga under en längre period. 

Imorgon kommer det ett inlägg om hur diversifiering av olika branscher ser ut i min portfölj. 

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar