fredag 31 januari 2020

Äntligen fredag

Ytterligare en arbetsvecka under 2020 närmar sig sitt slut...
Det har hunnit bli några stycken nu trots allt. Tiden springer iväg som vanligt känns det som.

AMK har haft en ryckig vecka men överlag är den helt okej.
Helgen är som vanligt väldigt uppskattad. Börjar dock morgondagen med att hjälpa en vän att flytta så det blir en del fysiskt arbete att starta upp helgen med. Kan vara bra för den annars så nedgångna kroppen 😆

Undviker allt som oftast att planera in så mycket saker till helgerna då jag gärna vaknar upp en dag och bestämmer mig för att bara ta det lugnt om jag vill, gillar den möjligheten.
Så vad som blir mer under helgen återstår att se...

Händelserna för portföljen den här veckan är följande:


  • Köpt 4 aktier Klövern B på kurs 23,68 kr
  • Köpt 5 aktier NIBE på kurs 169,10 kr
  • Köpt 6 aktier Latour B på kurs 161,30 kr
  • Köpt 3 aktier Decisive dividend corp på kurs 3,82 CAD
  • Köpt 8 aktier Klövern B på kurs 23,80 kr

Har aldrig tidigare gjort sådana små köp som den här veckan. 
Det är dock en medveten strategi för att kunna handla veckovis på månadslönen istället för att göra alla inköpen i en och samma veva i samband med löningen. 
Får se hur jag agerar framöver men tycker det är roligt att handla oftare då jag frekvent är inne och kollar och kan agera också. 

Nu krigar jag på några timmar till innan arbetsdagen är slut och helgen tar vid. 

Ha det gott och trevlig helg!

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar