torsdag 30 januari 2020

Torsdag hela dagen

Torsdagen hela dagen idag, tänka sig...

Påminner mig om en kort sjukhusvistelse jag hade när jag hamnade på samma avdelning som en äldre dam.
I matrummet brukade hon fråga: Vilken dag är det idag?
Svar: Torsdag
Äldre damen: Torsdag, jaha det är torsdag hela dagen idag.

Det gällde inte bara torsdagarna utan varje dag och det gav lite glädje under den perioden trots allt.

Det har väl inget med det här att göra men kom bara att tänka på det nu och ville dela med mig.


Annars är det främst rapporttider som gäller nu och Castellum och Swedbank som är 2 av mina innehav har redan släppt sina. I början och till mitten av februari kommer flera av mina andra ägda bolag att släppa sina rapporter. Jag är främst nyfiken på att se Kindreds rapport och hur de kommer hantera utdelningen.


Castellum och Swedbank gick båda upp en del efter rapporterna kom ut.
Ser även att marknaden reagerar positivt på HM:s rapport som kom ut idag, just nu är kursen upp cirka 9,5%. Såg att de tänker behålla utdelningen på 9:75 kr oförändrad.
Jag äger inte HM men den finns med på min bevakningslista så jag följer utvecklingen frekvent.


Hade som målsättning att uppnå 2 500 kr i utdelning under 2020.
Som det ser ut nu satte jag den ribban för lågt.
Beroende på hur mycket jag hinner utöka mitt innehav i de bolag som har utdelning bara på våren kan jag möjligtvis nå upp i 3 000 kr i utdelning under 2020.
Det kommer visa sig men därför är det extra spännande med rapporterna som kommer nu.


Men men idag är det torsdag hela dagen och imorgon är det fredag hela dagen.
Det ser jag fram emot 😃

Ta hand om er!

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar