fredag 24 januari 2020

Lönefredag

Lönefredag!

Behöver man ens skriva mer för att inse att det är en bra dag...

I och med lönen har jag lagt köporder att utöka mitt innehav i Castellum (länk till blogginlägg), visar sig om den går igenom. Har för avsikt att göra Castellum till en av de större posterna av mina innehav. En stabil grundpelare i min portfölj med andra ord. Besked idag att utdelningen höjs till 6,5 kr och vilket är en utdelningshöjning med 6,5%. Inget anmärkningsvärt men stabilt är väl det återkommande ordet och det passar för min smak.

Då det fanns lite likvida medel kvar på mitt Avanza konto utökade jag även innehavet i Kindred lite.
Kindred rasade som sagt efter vinstvarningen och jag tror att den kommer hämta upp sig under 2020.
Det finns inga garantier men jag tycker att det finns goda möjligheter till det.

Lönen som kom in på kontot var cirka 31 tkr.
Är förhållandevis nöjd med min lön men skulle aldrig säga nej till att utöka den såklart 😏
Trivs väldigt bra med nuvarande jobb så söker inte aktivt efter något nytt och jag är inte i den situationen att jobberbjudande kommer till mig.

Kommer ta en tidig helg idag för att vara med familjen.
Helgerna är så mycket mer betydelsefulla numera för egen del.
Under helgen kanske jag hinner spåna vilka mer köp som ska göras med denna lön.
Har i flera inlägg skrivit om Latour och det är nog dags att handla dem nästa vecka.
Månadens absolut höjdpunkt är när det är dags att investera igen 😃

Vilka köp kommer ni göra?

Ta hand om er och njut av helgen!

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar