onsdag 8 januari 2020

10 mest ägda USA-aktierna på Avanza

Hej på er!

Förra veckan gjorde jag ett inlägg om de 10 mest ägda aktierna på Avanza. Tyckte det är lite intressant och nu tänkte jag kolla på vilka som är de 10 mest ägda USA-aktierna på Avanza.



  1. Apple
  2. Microsoft
  3. Amazon
  4. Tesla
  5. Walt Disney
  6. Activision Blizzard
  7. Berkshire Hathaway
  8. Johnson & Johnson
  9. Realty Income Corp
  10. NVIDIA

Av dessa 10 äger jag enbart Johnson & Johnson. Samtidigt skulle jag gärna äga fler av dessa. Det är trots allt inga dåliga namn och varumärken på denna topp 10 lista. 

Jag har ännu inte vart på gång att köpa någon annan av de här men den som ligger närmast till hands idag är Realty Income Corp. Det är ett fastighetsbolag med månadsvis utdelning vilket alltid är uppskattat i en utdelningsportfölj. Däremot står det några andra bolag före i "kölistan" som kommer köpas in innan denna. 

Hur många av de här 10 har ni i era portföljer? 
Är ni på gång att köpa något av dessa?

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar