torsdag 16 januari 2020

Torsdagstanke

Snart är en "hel" arbetsvecka till ända för första gången på det här året... Vore det inte alldeles lagom med fyra dagars arbetsveckor? Om X antal år kanske man landar där utan att det påverkar ekonomin nämnvärt med ett smart sparande

Personligen känns det som tiden går så himla fort. Tycker det blir ännu tydligare efter man fick barn då man följer dess framsteg och utveckling som sker hela tiden.

Hade en förhoppning att föra över 2 500 kr till Avanza-kontot när vi närmar oss löningen här i januari. Förde över 1 000 kr igår för att köpa på mig mer Kindred när jag tyckte läget var ypperligt. Ibland får man agera snabbare än beräknat när tillfällen dyker upp.

Kvarstående 1 500 kr kommer nog inte kunna överföras då AMK med sambo bokat in hotellövernattning/spa till helgen och till det blir det ganska dyr middag med mera för att unna oss sådär i början av året 😅

Personligen svider det lite då jag kanske hellre lagt pengarna på mitt sparande. Min sambo är däremot inte alls intresserad och inte alls insatt i mitt sparande. Har försökt att förklara och motivera men har man inget intresse är det svårt.

Antar att det finns fler här i liknande situation...

Hade jag levt ensam hade sparkvoten vart helt annan då jag mer än gärna levt minimalistiskt men med barn och sambo kostar det en del och en del nöjen vill familjen unna sig.

Det innebär dock inte att sparande är mindre värt i sig utan mer att min resa tar längre tid än andras.

Kämpa på där ute och tro på det ni gör!

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar