torsdag 6 februari 2020

En bloggläsares mardröm

Rubriken till detta inlägg var kanske lite väl häftig men men...

När jag bestämde mig för att börja blogga om min ekonomi började jag googla om hur man kommer igång och vad man bör tänka på med mera.
Det första som nästan alltid kommer fram är att man ska ha bestämda dagar som man släpper inlägg och att man aldrig tullar på det 😓
Det skulle kunna vara att man förmedlar att man släpper blogginlägg måndag och torsdag varje vecka, då vet läsarna vad man kan förvänta sig...

Jag däremot har aldrig förmedlat till er hur ofta jag kommer blogga och vilka dagar jag kommer släppa inlägg. Hittills har jag bara kört på och det dyker upp inlägg med jämna mellanrum. Har i mitt eget huvud tänkt att jag ska publicera minst 4 till 5 blogginlägg i veckan men vilka dagar har jag aldrig funderat på.
Vissa veckor kanske det blir ett inlägg om dagen och någon annan kanske 4 inlägg.

Det är lite så jag vill ha det då jag främst gör detta för min egen skull. Jag ser det lite som en dagbok som kan bli kul att blicka tillbaka till om några år och läsa igenom vilka beslut jag tog och varför. Kommer säkerligen finnas ett gäng plumpar men säkert också en hel del kloka beslut.
Fördelen med bloggen är att jag kan ha diskussioner med er andra kloka människor vilket alltid är lärorikt. Jag läser de bloggar som står i min blogglista så ofta jag kan då det är kul med andras perspektiv.

Tillbaka till det här med antalet blogginlägg och när.
Finns det en vilja och önskan för er läsare att jag uppdaterar dagligen så kan jag sannerligen ordna det. Kommentera gärna eller mejla till allaminakronor@gmail.com så får jag se om det finns någon sådan vilja. Annars kommer jag fortsätta att uppdatera minst 4 blogginlägg i veckan på obestämda dagar 😅

Till slut något som alltid tål att upprepas!
Inget av det jag gör eller skriver är någon rekommendation utan enbart mina tankar bakom mina beslut. Ni ska aldrig bara ta rygg på mig utan ni måste fundera och ta ansvar för era beslut och finansieringar. Det vet ni med alla säkerhet redan men tycker det är bra att påminna till och från.

Ha det gott!

/AMK


6 kommentarer:

  1. Det är alltid kul med många inlägg, men det är tråkigt när bloggare skriver för många omotiverade inlägg bara för att de satt upp en regel för sig själva att de måste behålla regelbundenhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är därför jag inte satt några bestämda dagar hittills.
      Skriver inlägg främst när jag känner för det och har något att komma med.

      Radera
  2. Jag försöker publicera ett inlägg varje dag men jag vill inte att bloggen ska komma med någon press på mig, så om jag inte publicerar någon dag så är det inte hela världen. Det viktigaste är att man känner motivation till att skriva. Jag gillar din blogg mycket och fortsätt på samma spår som du gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är imponerad av er som uppdaterar dagligen för det krävs ju en del :)
      Tack och detsamma!

      Radera
  3. Ja fortsätt precis som du gör!
    I mina ögon: trevligt, sansat och intressant. Tack!

    SvaraRadera