fredag 7 februari 2020

Nedräkning till helgen

Fredag och snart dags för lunchen...

Fåtal timmar kvarstår på arbetsdagen och för den här arbetsveckan.
Snart är det dags att släcka ner för att gå på helg.
Den här tiden på dagen är ganska härlig och man längtar tills man kan dra sig hemåt, åtminstone jag.

Det har vart ett gäng hektiska helger för mig som inte blivit som man tänkt sig.
Därför hoppas jag innerligt att den här helgen blir enbart lugn och ro.
Är ganska hemkär så har inget emot att få strosa omkring under helgen.

Idag blev det 2 mindre inköp i Latour och NIBE.
Det är 2 bolag som jag köpt in mig i nyligen och har för avsikt att utöka successivt.
Därav blir det några lägre summor för varje inköp men mer frekvent istället vilket jag tycker är roligt.

Årsrapporten kommer löpande den här perioden för de bolagen som jag är innehavare till.
Akelius, Husqvarna, MTG och Nordea släpptes den här veckan.

Under nästa vecka kommer Klövern, Kindred, NIBE, Latour, SJR och SBB.
Det kommer bli riktigt spännande och främst Kindred som jag är nyfiken på.

Efter det kan jag uppskatta hur mycket utdelningen som det beräknas bli för AMK under 2020.
Givetvis beroende på hur mycket jag hinner köpa in innan utdelningarna kommer.
Har inte för avsikt att panikköpa för att hinna innan X-dagen utan fyller på löpande vilket blir roligt att se utvecklingen inför 2021 med utdelningen.

Det blir roligt framöver att kunna jämföra årligen hur det gått och vilken resa man faktiskt befinner sig i. Utvecklingen är väl det roligaste som finns.

Ha en bra helg allesammans!

/AMK

2 kommentarer:

  1. Instämmer helt i att utvecklingen är riktigt rolig :) Hoppas du är nöjd med hur innehaven har rapporterat i veckan. Bland de dem du nämner har jag Nordea, och deras rapport kändes bra tycker jag. Nästa vecka ser jag också fram mot Kindred, men även t ex SJR :)
    Ha en superbra helg när det är dags!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir kul att blicka tillbaka om något år och se hur långt man kommit och hur väl ens beslut fallit ut.
      Jag är ganska nöjd det är ingen som stuckit iväg särskilt åt något håll egentligen.

      Radera