tisdag 25 februari 2020

Köpläge?

Efter gårdagens stora dipp på börsen är det frågan om köpläget uppstått.
Lönen väntas trilla in på kontot imorgon så då finns det möjligheter att investera.
Raset grundar sig i oron om viruset som sprids i världen som jag förstått det.
Rätta mig gärna om jag har fel...

Ska jag passa på och köpa direkt när lönen kommer imorgon då?
Osäker som det är just nu, kommer nog vänta ett par dagar för att se åt vilket håll det rör sig.
Fortsätter dippen under veckan kanske det lönar sig att vänta till fredag åtminstone.

Det är en liten klurig situation och att jag ska lyckas köpa när vi dippen är som lägst tror jag inte att jag lyckas träffa.
Det blir nog en hel del magkänsla som får avgöra när det blir dags.
Kanske ska sprida ut köpen för varje vecka som jag gjort den senaste tiden.

Latour som jag vill utöka i gick ner 5,97% igår.
NIBE som jag också vill utöka i gick ner 3,77% igår.

Sämst i min portfölj blev SJR som gick ner 7,65%.
Där har företagets VD sålt av 50 000 aktier och det är en stor faktor till deras ras.

Hur agerar ni i den hör situationen med eventuella köp?

Ha det gott!

/AMK

4 kommentarer:

  1. Hej!

    Svårt att veta omfattningen av sättningen. Om det blir en ordentlig sättning finns det nog mycket fallhöjd kvar. Hursomhelst så köpte jag lite Shell igår bland annat och kommer köpa mer aktier om börsen fortsätter nedåt en bit. Annars är jag ganska nöjd för tillfället och avvaktar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte en del Investor och lite Latour igår.
      Kan nog bli något köp till mot slutet av veckan om det fortsätter gå neråt.

      Radera
  2. Igår föll kurserna tillbaka till nivåerna vi hade i början av februari. Inte mycket till dip precis, även om det blev ovanligt mycket för en enskild dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det kliar lite i fingrarna på en att köpa när det går neråt.

      Radera