fredag 28 februari 2020

Fredag

Så var det fredag igen.
Snart dags för lunch på arbetsplatsen och sen är det nedförsbacke kvar till helgen!
Allt som oftast blir jag väldigt avslappnad vid den här tiden och längtar lite till att få komma hem och ta helg igen.

Ni som följt den här bloggen blir väl lite förvånad nu när helgen är fullbokad för egen del 😅
Egentligen vet jag vad som ska göras direkt efter jag går från jobbet.
Fredagskvällen spenderas ensam med barnen då sambo AMK är iväg.
Lördag förmiddag har AMK en egen aktivitet inbokad.
Lördag eftermiddag blir jag själv med barnen igen då sambo AMK är iväg.
Söndag är hela familjen AMK iväg på 2 inbokade aktiviteter på annan ort.
Det kommer med andra ord gå i ett hela den här helgen vilket känns sådär men ibland blir det så.
Vissa datum och tider är svåra att ändra på.

Precis som mig och säkerligen er andra också är det ingen vidare rolig lösning varje gång man kollar innehavet längre.
Mycket röda siffror och det fortsätter fortfarande.
Orolig på det stora hela är jag inte.
Mer besviken på mig själv att jag handlat för ett stort belopp tidigare i veckan vilket jag borde hållit mig kallare och väntat ett tag till.
Men men i det längre perspektivet blir det bra till slut.

Tanken är ändå att jag ska kunna handla lite mer snart för lite längre belopp dock.
Vid såna här tillfällen tänker jag mest att det är bra köplägen för till slut kommer det vända.
Jag går redo för att handla så fort det blir några tecken på att det börjar vända.
Ser mig inte tillräckligt kompetent för att köpa på den absolut dippen så det blir nog något senare säkert.

Ta hand om er och njut av helgen.

Ha det gott!

/AMK

2 kommentarer:

  1. Ja, ingen rolig börsutveckling i veckan direkt. Det är bara att jobba på och förhoppningsvis vänder den någon gång :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ursäkta för väldigt sent svar!

      Nu känns det som det är på väg åt rätt håll igen.

      Radera