söndag 9 februari 2020

Söndag och vila

Söndagen brukar familjen AMK nyttja till vila och avkoppling till den kommande veckan...

Veckohandlingen av mat gjordes igår och vi landade på 1200 kr.
Idag har vi egentligt inget behov att lämna hemmet för allt finns vilket är skönt.
Vi ska däremot iväg på en liten utflykt idag för att ändå ha någon liten aktivitet tillsammans.

Igår fick AMK ett litet extra tillskott på cirka 2000 kr som kommer användas till att handla för på måndag.
Just nu ligger främst fokus att utöka mina innehav i Castellum, Latour och Nibe.
Alla 3 tycker jag är stabila och jag vill att de har en större andel i min portfölj än vad de har idag.
Problemet är allt som oftast att det saknas pengar ibland för att köpa allt man vill direkt 😅
Kollar inte just nu på något nytt innehav men Investor är såklart något som ska in framöver.
Får se när det börjar bli dags för vill som sagt justera lite med befintliga först.

Ska även träna lite kondition idag då den här kroppen inte är i topptrim.
Är välbehövligt att komma i lite bättre form.

Hur spenderar ni era söndagar?

/AMK

2 kommentarer:

  1. Lördagar: matinköp och matlagning.
    Vardags-stressen minskade betydligt när jag sänkte ambitionsnivån och lagade två rätter på lördagen som 2 barn och jag sedan kunde välja mellan under vardagskvällarna som kom. Så skönt att komma hem efter jobbet och bara kunna umgås! Nu bara ett barn kvar hemma, men kör samma koncept. Kan laga maten utan stress och med glädje på lördagen, och ha lugna vardagskvällar, med ansiktet vänd mot mitt barn i hög och stressfri grad. Söndag: naturstund, vänner, tvätt och vila. Så ser det ut i grova drag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som ni har fått till bra rutiner i er familj.
      vi är inte där än med matlagningen under helgen men hoppas vi kan börja med det. Vore skönt att komma hem på vardagen utan något måste. Verkar som riktigt bra helger för er del.

      Radera