måndag 24 februari 2020

Start på arbetsveckan

Måndag morgon och den nya arbetsveckan hägrar...

Ingen ångest alls då jag trivs väldigt bra på med min tjänst och på min arbetsplats.
Tycker det är extremt viktigt då man spenderar mycket tid på just sitt arbete.
Sen kanske andra parametrar så som lön, arbetstider, förmåner med mera kan spela in.
I mitt fall är jag nöjd med det mesta men är ganska säker att lönen hade förbättrats en hel del vid eventuellt byte av arbetsgivare.
Det är ingenting jag söker idag då de andra bitarna är väldigt bra och det värderar jag högt i detta skede av livet.
Det finns trots allt ett livspussel att få ihop vid sidan av allting.

Helgen är över och den blev riktigt bra.
Lugnt och skönt som jag alltid vill ha det med sällskap av nära och kära.
Sjukdomsfritt? NEJ.

Om några dagar väntar löning och AMK väntas få in cirka 29 000 fräscha kr på kontot.
En vanlig inkomst för min del och en del blir till att avsätta för nya aktieinköp.
Kommer dock några månader nu med större utgifter för familjen AMK så jag kommer hålla igen något på köpen i början.
Kommer som sagt köpa men inte för så stora belopp än utan jag ser över sen när nästa lön närmar sig hur mycket som finns kvar att lägga undan.
Främst är jag intresserad av att utöka i Latour och NIBE som är två förhållandevis små poster för mig.
Vill göra dessa till större innehav.

Vill snart köpa in Investor också men får se när det blir dags.
Har för avsikt att göra Investor till en stor post.

Tiden får utvisa när det bra.

Allt gott!

/AMK

5 kommentarer:

  1. Kul och höra din insikt om jobb, håller helt med! Och grattis , nu kan du köpa Latour och NIBE till rea pris :) vad säger du om dagens dropp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de båda gick ner en hel del igår.
      Skrev ett inlägg idag om det är köpläge nu eller inte.
      Jag kommer nog avvakta några dagar för att se hur det rör sig.

      Radera
  2. Hej!
    Får du ut 29 000kr i månaden. Riktigt bra lön isf.
    Hur mycket sparar ni varje månad.
    Du kanske har något inlägg om intäkter och sparande?

    Pappa betalar? Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja omkring 29 000 kr brukar det ligga på.
      Jag har nämnt det i olika inlägg men då sambo AMK är föräldraledig nu och jag kommer vara så är sparkvoten inte så hög. Brukar sikta på 5000 kr i månaden men det varierar en del.

      Har för avsikt att höja sparkvoten när vi båda är igång och arbetar igen.

      Radera
    2. Det är ju jättebra. 5 000kr in på börsen varje månad. Det blir en rejäl summa i framtiden.

      Bra gjort!

      Mvh PB?

      Radera