onsdag 19 februari 2020

Mitt i arbetsveckan

Blev många som läste gårdagens inlägg om AMKs skeptiska sambo till sparandet.
Tacksam för kommentarerna och det verkar vara flera som varit eller är i samma situation.
Glad att ni delar med er av tips och förhoppningsvis hittar vi någon bra väg framåt.
Har som sagt ingen förhoppning att vi ska diskutera sparandet dagligen men en ökad förståelse och kanske inlevelse kan göra att resan framåt går snabbare.

Ni som följt den här bloggen ett tag kanske reagerat på att det inte kommit någon uppdatering kring portföljens utveckling under förra veckan.
Har kort och gott märkt att intresset verkar svalt för den typen av inlägg då det blir en väldigt kort tidshorisont.
Ska jag uppdatera hur utvecklingen går kanske månadsvis eller ännu längre intervall är mer lämpligt.
Jag får återkomma med hur jag gör framöver.

Annars är det hittills en sjukdomsfri vecka för familjen AMK trots att vi fortfarande är i vabruari 😂
Oj vad man uppskattar när barnen är friska och sig själva.
Blir en helt annan harmoni i familjen och mycket mer glädje generellt.

Igår plingade det till med utdelning från Decisive Dividend på dryga 40 kronor.
Det är en månadsvis utdelare så det "ger" mig möjlighet att köpa 4 liter mjölk i månaden...
Inte för mjölk är det roligaste utan mer att sätta det i perspektiv.
Utdelningen i sig tar jag aldrig ut utan det kommer återinvesteras i samband när jag gör egna insättningar på kontot.
Låt medlen växa till sig....

Ser att jag måste uppdatera mina andra sidor här på bloggen eftersom portföljen och utdelningen är från 2019.
Blir kul att följa utvecklingen som görs så det som är från 2019 kommer få finnas kvar på bloggen för att kunna blicka tillbaka mot de stunder man tycker det står stilla i utvecklingen.

Blir sannerligen kul att läsa de första inläggen jag gjort i bloggen om några år för att se om man resonerar likadant i framtiden som man gjorde då eller om tänker helt annorlunda.
Finns alltid mycket spännande att blicka fram mot men nu ser vi till att göra färdigt onsdagen.

Ha det gott!

/AMK

4 kommentarer:

  1. Riktigt häftigt och inspirerande tycker jag när man sätter utdelningen i relation till kostnader som den kan (om man vill) användas till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir lite roligare och lite mer på riktigt på något vis :)

      Radera
  2. Håller med!!! Och för min egen småspararsituation så är det skönt med siffror som jag kan relatera till och jag lär mig om placeringar genom att läsa hur du resonerar. Helnöjd med allt i din blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att du är nöjd och att du är igång med sparandet :)

      Radera