onsdag 5 februari 2020

Start mitt i arbetsveckan

Denna arbetsvecka har inte riktigt kommit igång för egen del.
Det beror återigen på sjukdomar som härjar i familj AMK.
Därför blir idag onsdag den första "ordentliga" arbetsdagen för mig.
Har lyckligtvis möjligheten att arbete hemifrån vilket jag kunna göra delvis men föredrar allt som oftast att vara på plats fysiskt på kontoret.

Sjukdomar under helgen, sjukdomar måndag och tisdag också...
Nån gång ger det sig väl men nu är vi inne i vabruari också så det känns oroväckande.
Det är stressande då man vet att arbetsuppgifter hopar sig och att inkomsterna försvagas dessa månader.

Imorgon kommer årsrapporten för Nordea och MTG som återfinns i min portfölj, spännande!

Känns som jag vart lite frånkopplad från det mesta senaste dagarna men nu ska man åter till rutinerna.
Är mycket av en rutinmänniska överlag på både gott och ont.

Snart närmar vi oss en bra tid med utdelningen då de flesta i min portfölj delar ut under våren.

Under januari har det bara varit utdelning från min månadsutdelare Decisive dividend.
Det rör sig om cirka 40 kr i månaden vilket inte är tokigt då jag regelbundet kan utöka mitt innehav.

Nu spurtar vi mot helgen som inte alls känns långt bort.

Ha det gott!

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar