onsdag 11 december 2019

Inköp Castellum



Källa: Castellum

Inköp av Castellum är en no brainer för mig.

De har höjt sin utdelning under 20 års tid. Castellum har aldrig sänkt sin utdelning sedan det 
börsintroducerades år 1997.

Fastighetsvärdet uppgick till 89,2 miljarder i slutet av 2018 vilket innebär att de är ett av de största svenska fastighetsbolagen.

Castellums strategi är att minst 50 % av förvaltningsresultatet för skatt ska delas ut i utdelning.

För år 2018 blev summan 6,10 kr/aktie vilket är en utdelningsandel om 56%. Känns inte alls så dumt med denna trygga utdelningsaktie i portföljen.

För mig är det ett tryggt innehav och en tanke är att Castellum ska bli en av mina grundpelare i portföljen. Det är högst troligt att jag succesivt kommer köpa till mig betydligt mer i detta välskötta företag.

Anar att de flesta av er som läsare har bra koll på Castellum och dess ställning på marknaden.


/AMK

1 kommentar:

  1. Jag lyckades få ett lån på 950.000 kr mellan privatpersoner på Michel Combaluzier, villkoren är bra liksom metoden för återbetalning. Det är verkligen allvarligt. Om du också behöver ett lån mellan individer. Här är hans E-mail: combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera