lördag 7 december 2019

Portföljens utveckling


Först och främst ursäkta bedrövlig kvalité på bilden men försökte spara bilden direkt från Avanza men allt följde inte med och den blev oläslig därför tog jag kort på skärmen. Säkert skit bakom tangentbordet så finns det någon som vet vad jag gjort för fel får ni gärna meddela mig så det blir bättre till nästa vecka.


Nåja till det intressanta hur har portföljens utveckling varit sedan 31 oktober 2019 då den påbörjades.
Från början aningen neråt för att sen vända något uppåt vilken den fortsatte med trots att indexet gick neråt.

Varför gick det neråt i början då? Om avgifterna finns inräknat i grafen är det garanterat en stor faktor då jag inte justerade min courtageklass när jag började handla (amatörmisstag). Här kommer det komma ett inlägg om vad man ska tänka på när man startar sin handel...

Per 2019-12-06 visar grafen ändå att min portfölj är 0,20 % uppåt. Inget vidare men inget att hänga läpp för heller. Jag bygger en långsiktig utdelningsportfölj och därför är utvecklingen inte det mest intressant för min del men självklart är det kul när den också går bra.

Tänker att jag framöver kan presentera utvecklingen veckovis och även en sammanställning månadsvis för att med full transparens visa er hur det går. Det kommer bli både bra och dåliga tider men då är det viktigt att påminna sig själva om strategin och det långsiktiga tänket.

Till slut är trots de sämsta investeringar som aldrig ens blir av.

Allt gott och ha en trevlig helg gott folk!

(Ni som vet hur man tar bild direkt från Avanza får gärna kommentera eller mejla mig: allaminakronor@gmail.com)

/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar