fredag 27 december 2019

Inköp MTG


Modern Times Group blev mitt första aktieköp sedan nystarten.

Kan såhär i efterhand erkänna att det var ett väldigt spontant inköp som inte går i linje med en utdelningsportfölj.

Den 22 mars 2019 sålde MTG sitt innehav i Nova Broadcasting Group.
NENT hanterar TV kanaler, streamingtjänster samt radiokanaler numera medan MTG hanterar Esport, digital underhållning och streamingtjänster i övrigt.

Bland annat är Dreamhack ett av varumärkena. För mig som inte är så insatt i branschen sticker trots allt Dreamhack ut som något man hört och läst om sedan tidigare.

Stor anledning till mitt spontana inköp grundar sig i att jag tror att den här branschen har en stor framtid. Som det ser ut nu har MTG utvecklats med cirka 16% sedan mitt inköp så jag kommer behålla den en tid framöver för att fortsätta följa utvecklingen.

Det är inte alls otänkbart att jag kommer sälja av det här innehavet och istället investera i en 
utdelningsaktie istället.

Är det någon av er som äger MTG och hur går era tankar?


/AMK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar