söndag 1 december 2019

Välkomna hit


Ännu en ekonomiblogg kanske ni tänker med uppgivenhet…
Jajamän skriver jag full med energi och hopp om något bra.

Jag ger mig in i bloggvärlden idag och vi får se vart denna resa tar vägen.
Syftet med bloggen är att med full transparens delge er mina investeringar i aktieportföljen

För att uppnå full transparens har jag valt att blogga anonymt vilket gör att det känns bekvämare för mig. Jag ser inget hinder i det och kommer troligen dela med mig en del av privatlivet ändå eftersom det påverkar mitt sparande i allmänhet.

Min beskrivning av mig själv är en glad amatör som inte kommer slänga mig med så många branschord, främst för att jag själv inte kan dem. Det kanske blir fler med tiden men då kommer jag förklara innebörden för er som också är nya inom området med förhoppning att det blir enkelt att läsa och förstå. Strategin är ett långsiktigt sparande med en utdelningsportfölj för att kunna återinvestera utdelningspengarna.

Min förhoppning är att jag ska kunna inspirera er läsare som kanske befinner i en liknande situation som mig. Jag hoppas också på interaktion via kommentarsfälten där jag ser framför mig att ta del av era tankar och idéer som kan utveckla mig själv och andra i sitt sparande.

Hoppas ni vill följa min resa och vara med och interagera här på bloggen 😊 


/AMK

2 kommentarer: